Webdesign agency Udesite
TOYOTA DEALER VERNAILLEN UIT NINOVE

Een website voor een autogarage

Vernaillen zag in 1971, als onafhankelijke autogarage, het licht. Na een aardige start werd twee jaar later de officiële overstap gemaakt naar een erkend Toyota-dealership. Het was pas in 1981 dat Vernaillen verhuisde naar hun huidige locatie in Ninove. Jaar na jaar groeit Vernaillen en bouwen ze de stevige reputatie op van familiebedrijf die ze vandaag nog steeds uitstralen.

Ze verkopen niet enkel wagens, maar zetten daarnaast ook graag in op de lange termijn. Je kan bij hen terecht voor onderhoud, extra advies en allerlei on-the-road accessoires.

Niet zomaar
een autobedrijf

April 2021. Vernaillen en Udesite zitten voor de eerste keer rond tafel. Tijdens zo een kennismaking komen allerlei facetten aan bod. De doelstelling is duidelijk, Vernaillen online op de kaart zetten.

Hoe kunnen we er samen voor zorgen dat de website een verlengde wordt van de reputatie die Vernaillen vandaag heeft? Welke problemen komt Vernaillen vandaag tegen in hun bedrijfsprocessen? Hoe kan het salesteam eenvoudig wagens publiceren op de website zonder te moeten nadenken over design en visuals? En hoe zorgen we ervoor dat Vernaillen een grotere online aanwezigheid heeft?

Wat zijn nu eigenlijk de belangrijkste pijnpunten en wat kan beter?

Online verkopen is bijna niet mogelijk zonder de grote partijen op de markt.

Nergens vinden we een actueel overzicht terug van beschikbare wagens.

Er is eigenlijk geen online verkoopskanaal aanwezig.

Het is omslachtig om nieuwe wagens online te publiceren.

Het car dealership
van morgen

Een responsive website laten maken betekent bij Udesite altijd dat we samen met de klant een basis neerzetten om in de toekomst verder op te bouwen. In het verhaal van Vernaillen zijn we natuurlijk ook op zoek gegaan naar efficiëntie. Een meerwaarde creëren in de dagelijkse werking en een online strategie die vlekkeloos aansluit bij de huidige bedrijfsprocessen, dat waren de doelstellingen.

Toyota Vernaillen koos voor toekomstperspectief en flexibiliteit. Ze voeren hun wagens één keer in en zijn zichtbaar op hun eigen website, Vroom, Tweedehands, ... Alle aanvragen via die kanalen komen binnen in één centraal overzicht.

In een snel veranderende automarkt draait het hoofdzakelijk om efficiëntie en de ambitie om samen te groeien. Vooruitgaan en evolueren om zo een digital car dealer te worden en die stap naar het dealership van morgen te zetten.

De catalogus op de website wordt opgebouwd vanuit een extern platform, Carflow. Toyota Vernaillen hoeft zich dus geen zorgen te maken over het design en de lay-out van voertuigen op hun website. Via het chassisnummer wordt de informatie van een wagen volledig ingevuld. Foto's toevoegen, een druk op de knop en klaar! In diezelfde beweging zetten ze hun assortiment door naar Autoscout, Vroom en Tweedehands.

Bezoekers op de website kunnen beroep doen op een heleboel belangrijke functionaliteiten. Zo kunnen ze gebruik maken van een filtersysteem om snel hun wagen terug te vinden. Daarnaast kunnen ze ook wagens naast elkaar zetten in de vergelijkingsmodule. Hebben ze een wagen gevonden, maar nog niet beslist om contact op te nemen? Dan kunnen ze de technische fiche van de wagen downloaden.

Natuurlijk wil je voor je klanten de drempel om contact op te nemen zo laag mogelijk maken. Niet iedereen belt of mailt even graag, daarom hebben we in het project voor Vernaillen enkele leuke features ontwikkeld. 

Zo kunnen potentiële klanten een offerte aanvragen en zelfs meteen een proefrit reserveren. Hebben ze geen wagen gevonden die bij hen past? Dan kunnen ze gebruik maken van de Car Agent om zo hun droomwagen samen te stellen. Zo kan Vernaillen op zoek naar een gepast voertuig.

Het leven in
een autogarage

Om aan de toekomst te werken en de juiste stappen te zetten, is een goede digitale begeleiding natuurlijk cruciaal. Een project opzetten van A tot Z stopt eigenlijk nooit. Na de livegang zijn we meteen aan de slag gegaan met het uitstippelen van een marketingplan. 

Hoe ondersteunt Udesite de online strategie van Toyota Vernaillen?

Vindbaarheid in Google

1

Samen met Toyota Vernaillen zorgen we voor een optimalisatie van de vindbaarheid in Google.

2

E-mail Marketing

We verzorgen de maandelijkse nieuwsbrief en zetten acties in de kijker.

Een up-to-date website

4

We zetten de content van Toyota Vernaillen scherp en houden de website actueel.

3

Social Media

We maken social media berichten en posten deze op de gewenste kanalen.

Hulp nodig?

Met meer dan 60 projecten op de teller hebben we de ervaring en expertise in huis om jouw online verhaal te lanceren. Neem gerust contact met ons op, we staan klaar om je verder te helpen.

Het logo van webdesign agency Udesite bestaat uit een grote U die ietwat abstract voorgesteld wordt. Deze versie is in het wit omdat deze op een donkere achtergrond gebruikt wordt.
We gaan heel graag in gesprek met jou. Aarzel dus zeker niet om ons een vraag te stellen. Je kan bellen, mailen of een afspraak inplannen.You decide:).

Volg ons

BE 0794.810.476