Desktop vs. mobiel
Responsive website laten maken
Een responsive website laten maken, je hebt er misschien wel al eens van gehoord. Maar wat betekent dat nu eigenlijk, responsive? Het betekent eigenlijk niet veel meer dan dat jouw website op een duidelijke en overzichtelijke manier bekeken kan worden op verschillende toestellen.
Het lijkt vanzelfsprekend, maar in de praktijk is het niet altijd even evident.
Waarom is een responsive website belangrijk?
De gebruikerservaring voor bezoekers van jouw website is een essentieel onderdeel in het inspireren en aantrekken van je doelgroep. Er zijn zoveel verschillende toestellen op de markt en het is een cruciale factor om die eerste indruk goed te laten verlopen.
Udesite volgt alle live projecten nauw op. We merken in de praktijk dat veel websites tussen de 50 à 60% bezocht worden via een mobiel toestel. Er zijn zelfs uitschieters tot 80%. Toch is de aanwezigheid van desk- en laptops nog steeds niet te verwaarlozen. Vooral in de B2B sector durft het grootste aandeel toch bij dat type toestellen te liggen.
Kortom, je kan er best voor zorgen dat jouw website op ieder toestel vlot en duidelijk gelezen kan worden.
Bovendien is het zelfs zo dat jouw website ook beter scoort in de Google zoekresultaten (of die van andere zoekmachines). Een niet-werkende website op smartphones wordt afgestraft en zal dus een minder goede online vindbaarheid hebben.
Responsive webdesign
Het ontwerp voor je website kan voor ieder toestel geoptimaliseerd worden tot in het kleinste detail. Op voorhand de structuur van je website uitstippelen, helpt om de versies voor de verschillende toestellen op punt te zetten. Starten met je verhaal en het design daarop afstemmen is cruciaal in een vlotte ontwikkeling van je online platform.
Eens je website live staat, kan je best in kaart brengen hoeveel bezoekers gebruik maken van hun GSM, tablet of desktop om je verhaal zo verder te optimaliseren.
Wat zijn de kosten voor responsive webdesign?
Dat hangt af van een aantal factoren: de complexiteit van je website, de voorgestelde structuur, de mate waarin versies specifieke vereisten nodig hebben, ... Het is vooral belangrijk om te beschikken over voldoende flexibiliteit en toekomstperspectief. Je online verhaal moet mee kunnen groeien met je verhaal. Dat kan je zelf doen met een CMS-systeem of je kan je hierin laten gidsen door een webdesign agency.
Hulp nodig?
Met meer dan 60 projecten op de teller hebben we de ervaring en expertise in huis om jouw online verhaal te lanceren. Neem gerust contact met ons op, we staan klaar om je verder te helpen.